Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bugatti 110EB

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów Strona Główna -> BUGATTI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Egzeqtor
Modek
Modek



Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Nie 15:36, 08 Lip 2007    Temat postu: Bugatti 110EB

Bugatti 110EB

W trakcie ukrytej przez lata wojny francuskie Bugatti produkowało najwspanialsze sportowo - wyścigowe samochody. Ten samochód z centralnie umieszczonym silnikiem, wyposażony w stały napęd na cztery koła wyjechał z fabryki pierwszy raz w 1993 i jego sportowa odmiana SS stała się najszybszym samochodem na świecie. Zdolny był osiągnąć prędkość 344 km/h (212mph), co było o 6,4km/h szybciej od Jaguara Xj220.

Trochę historii
Urodzony we Włoszech, mieszkający we Francji Ettore Bugatti był niewiarygodnie utalentowanym artystą - inżynierem, który w 1910 rozpoczął budowanie samochodów firmowanych swoim własnym nazwiskiem w Molsheim w Alzacji. Jego Type 35 wyprodukowany w 1924 jest ciągle uważany za jeden z najpiękniejszych samochodów, który odnosił także ogromne sukcesy. Bugatti umarł w 1947 w wieku 66 lat i firma zbudowała ostatni samochód w 1952, jako że zmieniono profil firmy, która od tamtego czasu zajmowała się wykonywaniem zleceń dla branży lotniczej. W 1968 firma została przejęta przez powiązaną z francuskim rządem firmę SNECMA.

Powrót Bugatti
Pierwsze publiczne informacje dotyczące odrodzenia marki pojawiły się w październiku 1987, kiedy to Romano Artioli, który posiadał licencję na sprzedaż samochodów Ferrari w północnych Włoszech i południowych Niemczech, zarejestrował Bugatti Automobili w Luxembourgu. Następnie spotkał się z Paolo Stanzani, który był odpowiedzialny za budowę legendarnego modelu Countach, jako dyrektora technicznego.

Nowy model
Stanzani rozpoczął budowę natychmiast specjalnie zaprojektowanego 3,5 litrowego silnika V12, wyposażonego w dwa wałki rozrządu i pięć zaworów na cylinder. Nowa jednostka napędowa została rozszerzona przez 4 małe turbosprężarki chłodzone cieczą, co pozwalało osiągnąć teoretycznie oszałamiającą moc 700 bph.

Współpraca Stanzani'ego z Lamborghini znalazła odbicie w wyborze projektanta nadwozia nowego Bugatti. Był nim Marcello Gandini, który stworzył nadwozie dla modelu Miura i Countach. Zaprojektował on nowy design samochodu pozbawiony wizualnych fajerwerków, z których projektant był znany. Jednak po tym Stanzani poróżnił się z Artiolom, który w lipcu 1990 zwolnił go.

Tymczasem prace przeniosły się do hojnie wyposażonej fabryki w Campogalliano, na przedmieściach miasta Modena - znanego lepiej jako dom Ferrari. Jej projektantami byli Giampaolo Benedeni i Artioli, nie usatysfakcjonowany stylem Giandiniego do przewodniczenia w pracach mających na celu zmianę wyglądu samochodu. Pierwszy raz samochód ujrzał światło dzienne w Paryżu 14 września 1991 roku, w rocznice 110 urodzin Ettore Bugatti (stąd nazwa EB 110). Wprowadzono kilka zmian i w 1992 roku samochód został pokazany na Geneva Motor Show, choć jego produkcja nie rozpoczęła się do początku 1993 roku.

Techniczne dzieło sztuki
Samochód był technicznym dziełem sztuki z lekkim i sztywnym aczkolwiek kosztownym nadwoziem z karbonu stworzonym przez Aerospatiale Bugatti, co umocniło więź pomiędzy oddziałami marki Bugatti. Silnik V12 umieszczony centralnie za plecami kierowcy i pasażera i sześciobiegowa skrzynia biegów zapewniały maksimum wrażeń. Samochód wyposażony był w stały napęd na 4 koła, i moc dzieloną odpowiednio: 72procent na oś tylnią i 28 na przednią za pomocą centralnego dyferencjału. Zawieszenie z przodu stanowił resor i sprężyny wraz z amortyzatorami, a z tyłu podwójne sprężyny z amortyzatorami. Opony specjalnie do tego modelu zaprojektował Michelin.

Bezkompromisowy, dwu-osobowy samochód był niezwykle łatwy w prowadzeniu, dzięki wspomaganiu kierownicy, sprzędła i hamulców. Silnik nie był szczególnie głośny, emitował miłe, wyróżniające się dudnienie na niskich obrotach. W środku był raczej ciasny kokpit i związany z tym brak miejsca na bagażnik. Dla zrekompensowania tego, samochód wyposażono w bardzo wygodne siedzenia i klimatyzację.

Maksymalna prędkość zwykłego EB 110 wynosi 341km/h, co było o 1km/h mniej niż super-sportowy samochód Jaguara, ale Bugatti było rozpalone na myśl o tym. Aby pobić rekord prędkości zmodyfikowano silnik z 553bph do 600bph i nowy model EB 110SS (Sport Stradale) nadszedł w roku 1993. Poprzez wyrzucenie niepotrzebnych rzeczy masa samochodu zmalała o 200kg. Dzięki tym zabiegom samochód osiągnął prędkość 349km/h i przyspieszenie od 0-100km/h w około3,5s. Niestety nie cieszył się tym wynikiem zbyt długo, ponieważ w 1994 wynik ten został pobity przez McLarena F1.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Egzeqtor dnia Pon 11:42, 09 Lip 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KUBA
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Nie 15:36, 08 Lip 2007    Temat postu:

o to stary model wzieles naprwde go polecam jest szybki i ladny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów Strona Główna -> BUGATTI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin