Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fiat 126

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów Strona Główna -> Fiat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Egzeqtor
Modek
Modek



Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Wto 11:02, 10 Lip 2007    Temat postu: Fiat 126

Fiat 126

Inne nazwy Fiat 126p, Maluch
Producent Fiat
Premiera 1972
Okres produkcji 1972-2000
Miejsce produkcji Polska, Włochy
Poprzednik Fiat 500
Następca Fiat Cinquecento
Segment miejski
Typy nadwozia 2-drzwiowy fastback
Silniki Benzynowe 594 cm³,
652 cm³
Skrzynia biegów 4 do przodu i bieg wsteczny
Długość 3,11 m
Szerokość 1,38 m
Wysokość 1,34 m
Masa własna 600 kg

Przekrój Fiata 126p
Silnik Fiata 126pFiat 126, samochód osobowy produkowany w Polsce od 1973 do 2000 roku (Polski Fiat 126p), a we Włoszech od 1972 do 1980. Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej oraz w Tychach

Następcą na polskim rynku był Fiat Cinquecento.

Przez wiele lat był jednym z podstawowych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najważniejsza - maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997 rok) jego oficjalną nazwą.

Charakterystyka ogólna samochodu
Dane charakterystyczne: Opis i wartości liczbowe

Typ silnika: 126 A2
Gaźnik: Weber 30DGF3/150 lub Jikov 30SPDR, dwugardzielowy, opadowy, dolnossący, z urządzeniem rozruchowym sterowanym ręcznie, sterowany siłownikiem podciśnieniowym, z pompką przyspieszającą
Cykl pracy: czterosuwowy, z zapłonem iskrowym
Liczba i układ cylindrów: 2, układ rzędowy, poziomy
Pojemność całkowita: 652 cm³(Fiat 126 Bis 703 cm)
Średnica cylindrów: 80mm
Skok tłoka: 70mm
Stopień sprężania: 8,6
Moc maksymalna (DIN): 18,5 kW (24,2 KM)
Moment maksymalny (DIN): 47 Nm (4,8 kGm)
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego: 3000 obr./min
Pompa paliwa: przeponowa, wydatek 45 l/h
Filtr powietrza: suchy z wkładem papierowym
Smarowanie: z pompą o zazębieniu wewnętrznym, z filtrem odśrodkowym
Rozrząd: górnozaworowy, z napędem łańcuchowym
Chłodzenie: powietrzem, wymuszone przez napędzany mechanicznie wentylator, sterowane termostatem
Sprzęgło: mechaniczne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną talerzową, sterowane mechanicznie
Skrzynia biegów: mechaniczna, 4-biegowa II, III i IV biegi synchronizowane
Przekładnia główna: stożkowa o uzębieniu śrubowym, zblokowana ze skrzynką biegów, przełożenie przekładni głównej 9/39
Hamulec roboczy: bębnowy, sterowany hydraulicznie, o niezależnych obwodach na koła przednie i tylne, działający na 4 koła, z samoczynną regulacją luzu między bębnem a szczęką
Hamulec awaryjny (postojowy) działający na koła tylne, sterowany dźwignią ręczną
Oznaczenie obręczy kół: 4,00B*12H lub 4,00B*12H2
Oznaczenie i wymiar opon: 135/80-SR12
Ciśnienie w ogumieniu: przód 0,14 MPa (1,4 bar), tył 0,20 MPa (2,0 bar)
Przekładnia kierownicza: zębatkowa, z listwą zębatą i zębnikiem
Przełożenie przekładni: 38 mm/obr.
Minimalna średnica skrętu: 8,6 m
Luz kątowy koła kierowniczego po ustawieniu kół do jazdy na wprost: 8o
Zawieszenie:
przednie: niezależne z wahaczami poprzecznymi i resorem półeliptycznym mocowanym dwupunktowo, amortyzatory hydrauliczne
tylne: niezależne z wahaczami skośnymi, sprężynami śrubowymi i amortyzatorami hydraulicznymi
Napięcie instalacji elektrycznej: 12V
Pojemność akumulatora 36 Ah
Alternator: typ A115-43 produkcji ZEM lub typ AA125R-14V-45A produkcji Magneti Marelli
Rozrusznik: R76a-0,6/12
Aparat zapłonowy: typ 3459 ZELMOT lub Magneti Marelli
Świece zapłonowe: Iskra FE65PRS-Super, Magneti Marelli F7LCRChampion RN9YC, Bosch WR7DC
Masa:
Własna(w stanie gotowym do drogi): 645 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 990 kg
Dopuszczalne obciążenie użytkowe: 345 kg (4 osoby + 65 kg bagażu)
Dopuszczalne obciążenie bagażników:-- przedniego-- tylnego-- dodatkowo zamocowanego na dachu samochodu 25 kg; 40 kg; 30 kg
Dopuszczalne naciski:-- na oś przednią-- na oś tylną 4,0 kN6,30 kN
Prędkości maksymalne na biegu:
I- 30 km/h
II- 50 km/h
III- 80 km/h
IV- 105 km/h
R- 25 km/h
Zdolność pokonywania wzniesienia na biegu:
I- 24%
II- 14%
III- 8%
IV- 4,6%
R- 26,3%
Długość samochodu w zależności od zastosowanych zderzaków: 3054 do 3129 mm.

Materiały eksploatacyjne
Miejsce przeznaczenia Materiał eksploatacyjny Ilość Uwagi dm3 kg

Zbiornik paliwa: Etylina 94 21 dm³ W tym 5 dm³ rezerwy
Miska olejowa silnika z filtrem Oleje silnikowe typu SE lub SD, klasy wg SAE zgodnie z zaleceniami podanymi w instrukcji obsługi 2,35dm³ (2,1 kg)
Obudowa bloku napędowego: Olej przekładniowy Hipol MF 80W/90 1,1 dm³ 1,0 kg
Obudowa przekładni kierowniczej: Olej Hipol 15F wg SAE 90 EP lub smar K 854 0,12 dm³ (0,127 kg)
Układ hydrauliczny hamulców: Płyn hamulcowy R3 0,35 dm³ (0,35 kg)
Amortyzator przedni: Olej do amortyzatorów hydraulicznych 0,13 dm³ (0,12 kg)
Amortyzator tylny: 0,11 dm³ (0,10 kg)
Zbiornik spryskiwaczy szyb: Lazuron, Autowidol 4,0 Można stosować inne płyny dopuszczone przez CPN
Zbiornik i układ chłodzenia Borygo, Paraflu 4,5 dm³ - to dotyczy wersji 126BIS, standardowy maluch nie był czajnikiem, czyli chłodzony był powietrzem

Logo "Polski Fiat" do końca 84r znajdowało się na środku. Znaczek umiejscowiono z boku na krótko przed wprowadzeniem modelu FL.
Historia
1972 - powstała Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej.
6 czerwca 1973 - pierwszy, zmontowany z włoskich części Polski Fiat 126p. Kosztował 69 tys. złotych (średnie zarobki w owym czasie wynosiły ok. 3,5 tys. złotych).
22 lipca 1973 - oficjalne uruchomienie linii produkcyjnej (do końca roku powstało 1500 "maluchów").
wrzesień 1975 - uruchomiono produkcję w zakładzie w Tychach.
1977 - zwiększenie pojemności silnika do 652 cm³ z dotychczasowych 594 cm³. Uzyskano wzrost mocy do 17,7 kW. Prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem, powiększono średnicę hamulców bębnowych do 185 mm oraz wprowadzono nowe obręcze kół jezdnych.
1978 - Wycofanie silnika o pojemności 594 cm³, zmiany nadwozia (min. wydłużenie auta o 55mm).
1979 - Pozostawienie FSM jako jedynego producenta Fiata 126.
1981 - Zostaje wyprodukowany 1 000 000 Polski Fiat 126p.
kwiecień 1985 - Zmiany mechaniczne i kosmetyczne, wariant FL ("face lifting" - eliminacja ostrych krawędzi - dostosowanie do wymogów europejskich.
1985 - Zostaje wyprodukowany 2 000 000 Polski Fiat 126p.
1987 - Rozpoczęcie produkcji Fiata 126p Bis (700 cm³).
1991 - Prezentacja modelu z nadwoziem cabrio (Bosmal).
1991 - Zakończenie produkcji Fiata 126p Bis.
20 lipca 1993 - Zostaje wyprodukowany 3 000 000 Polski Fiat 126p.
wrzesień 1994 - Modernizacja nadwozia, wersja "el" (elegant) w oparciu o podzespoły z Cinquecento.
grudzień 1996 - wprowadzenie modelu elx (katalizator spalin - norma EURO1).
styczeń 1997 - wprowadzenie oficjalnej nazwy "Maluch".
styczeń 1999 - Każdy maluch opuszczający fabrykę posiada zagłówki na tylnym siedzeniu (wcześniej nie było ich ponoć dlatego że się nie mieściły, chociaż to nieprawda).
wrzesień 2000 - zakończenie produkcji; limitowana seria 1000 aut w kolorze żółtym lub czerwonym o nazwie Happy End. Ostatni egzemplarz jest żółty i trafił do muzeum Fiata w Turynie. Ostatnie autko, które trafiło na polskie drogi to Fiat Ostatni Maluch Happy End.

Fiat 126 Maluch Happy End nr 0175
Dane techniczne
rodzaj silnika czterosuwowy, o zapłonie iskrowym, chłodzony powietrzem
ilość cylindrów 2
pojemność skokowa 594 cm³ / 652 cm³
moc 17,7 kW (24 KM)
prędkość obrotowa przy maksymalnej mocy 4800 obr./min / 4500 obr./min
skrzynia biegów mechaniczna 4-biegowa, biegi II, III, IV synchronizowane
masa samochodu gotowego do jazdy 600 kg
obciążenie maksymalne 320 kg lub 4 osoby + 40 kg
maksymalna masa przyczepy :
z hamulcem 400 kg
bez hamulca 300 kg
zdolność pokonywania wzniesień
I bieg 25%
II bieg 15%
III bieg 8,5%
IV bieg 4,5%
bieg wsteczny 30%
prędkości (minimalne...maksymalne)
1 bieg do 30 km/h
2 bieg 13...50 km/h
3 bieg 21...80 km/h
4 bieg 27...105 km/h
bieg wsteczny do 25 km/h
hamulce hydrauliczne, bębnowe działające na 4 koła o niezależnych obwodach kół przednich i tylnych.
chłodzenie powietrzem, za pomocą dmuchawy promieniowej
średnie zużycie benzyny 5,2...7,2 dm³/100 km
średnie zużycie oleju 0,4...0,7 dm³/1000 km
pojemność zbiornika paliwa 21l












Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KUBA
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Wto 11:06, 10 Lip 2007    Temat postu:

Ten niezawody 2 dżwiowy samochód jest niedozdarcia ale 24Km niedaje frajdy tylko śmiechu zanim to sie rozpędzi do 100km/h maxymalnej prędkości to bugatti rozpędzi sie do 340km/h hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów Strona Główna -> Fiat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin