SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów Strona Główna
->
Mitshubishi
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum
----------------
Shoutbox
Nowości&Ogłoszenia
Forum
Rekrutacja
Problemy
Sportowe Samochody
----------------
Audi
BMW
BUGATTI
Barabus
Toyota
Honda
Dodge
Ferrari
Cadillac
Chevrolet
Ford
Mitshubishi
Mercedes
Pontiack
Porsche
Peugeot
Lamborghini
Nissan
Aston Martin
Venturi
Różne
----------------
HydePark
Komputery&Gry&Internet
SPAM
INNE
----------------
Pomysły i Propozycje
Forum pytania
Skargi i Zażalenia
Motocykle
----------------
Honda
Yamaha
Suzuki
Aprilla
Harley
Ducati
KTM
CPI
BMW
Triumph
Cagiva
Kymco
Kawasaki
Wodne Produkcje
----------------
Skutery wodne
Motorówki
Narty Wodne
Statki
Łódki
Pojazdy Szynowe
----------------
Pociągi
Tramwaje
Pojazdy latające
----------------
Samoloty
Helikoptery
Odrzutowce
Samochody Osobowe
----------------
Audi
BMW
Toyota
Skoda
Hyundai
Honda
Ford
Infiniti
Jeep
Jaguar
Hummer
Lexus
Nissan
Renault
Mitshubishi
Seat
Fiat
Volkswagen
Peugeot
Części
----------------
Części Samochodowe
Części Motocyklowe
Części Samolotów
Części Łudek
Części Motorówek
Części Helkopterów
Części Odrzutowców
Części Pociągów
Części Tramwaji
Części Statków
Części Skuterów Wodnych
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
KUBA
Wysłany: Nie 15:59, 08 Lip 2007
Temat postu:
no bardzo mi sie podoba opisz jeszcze evo VII
Egzeqtor
Wysłany: Nie 15:56, 08 Lip 2007
Temat postu:
Zgadzam się z tobą ale ten samochód jest bardzo fajny i musiałem go opisać
KUBA
Wysłany: Nie 15:54, 08 Lip 2007
Temat postu:
jak widac auto do rajdow no często takim autem jerzdza na rajdach musisz się zemną zgodzić
Egzeqtor
Wysłany: Nie 15:53, 08 Lip 2007
Temat postu: Mitsubishi Lancer WRC04
Mitsubishi Lancer WRC04
Po rocznym rozwodzie z rajdami "daimentowy" koncern postanowił wrócić co mistrzostw świata. O dziwo nie będzie to samochód "dopieszczony" w 100%. Nowy Lancer WRC 04 ma być poddawany ciągłym modyfikacjom. Zaskakujący jest fakt braku niektórych elementów uważanych w dzisiejszych czasach za nieodzowne np. brak aktywnych dyferencjałów.
"Na początku nie oczekujemy zbyt wiele od samochodu. Jest zbyt wcześnie, aby można było w pełni ocenić jego walory. To konstrukcja zupełnie nowa, powstała w krótkim czasie, którego nie było też za wiele na testy. Spodziewamy się wystąpienia drobnych problemów, tak jak ma to miejsce w przypadku prototypu. Nasza koncepcja to stworzenie prostego samochodu, ale wiem, że musimy go jeszcze bliżej poznać. Mam nadzieję, że już na początku nowy Lancer WRC04 będzie nieco szybszy od swojego poprzednika. Będziemy starali się go rozwijać krok po kroku i myślę, że w drugiej części sezonu samochód stanie się bardziej konkurencyjny.
Przyjęta przez nas droga rozwoju Lancera WRC04 jest korzystna pod względem czasowym. Nie oczekujemy jednak natychmiastowych sukcesów, bowiem rywalizacja w mistrzostwach świata stoi na najwyższym poziomie" - Mario Fornaris.
Praktycznie cały proces budowy nowego potwora klasy WRC miał i nadal ma w siedzibie Ralliart Europe w angielskim mieście Rugby. Całym procesem kieruje Mario Fornaris - dyrektor techniczny Mitsubishi MotorSPorts. Aby można było homologować radówkę w klasie WRC liczba wyprodukowanych samochodów na których ona bazuje musi przekroczyć 25 tysięcy. Ten wymóg doskonale spełniały Lancer Evo VI i Evo VIII. Mario Fornaris: "Jesteśmy realistami. Wiemy, że w początkowej fazie sezonu nie będziemy się liczyć w walce o czołowe lokaty."
Wszelkie zmiany rozpoczęto od zmiany karoserii samochodu. W porównaniu do modelu step 2 różni się i to bardzo. W znacznym stopniu poprawiono aerodynamikę samochodu a zarazem obniżono jego masę zastępując wiele elementów metalowych ich aluminiowymi odpowiednikami. Dzięki tym zabiegom "skorupa" waży nieco ponad 320 kg - tyle właśnie wynosi regulaminowe minimum. Dużą wagę przyłożono także do wytrzymałości nowego modelu. Z Zewnątrz nastąpiło wiele zmian mających olbrzymi wpływ na aerodynamikę samochodu. przedewszystkim przedni zderzak to "jedna wielka dziura" mająca za zadanie dostarczać powietrza silnikowi i ułatwić chłodzenie hamulców.
Również wlot powietrza na masce znacząco różni się od stosowanych w poprzednich modelach. Na uwagę zasługuje także miejsce zamontowania tylnego spoilera - tuż przy tylniej szybie, co jest bardzo rzadko spotykane w samochodach z nadwoziem typu sedan. Dzięki trzy-tygodniowym testom w firmie Lola Racing porwaiono bardzo dużo elementów mających ogólny wpływ na aerodynamikę samochodu a także na "downforce" - siłę dociskającą samochód do nawierzchni.
Do nadwozia wspawano wręcz pancerną klatkę bezpieczeństwa. Jest ona wykonana z rur o średnicy 50mm i łącznej długości ok. 50 metrów. W celu lepszego rozkładu masy fotele kierowcy i pilota przesunięto do tyłu, również bak zmienił miejsce zamieszkania i teraz znajduje się w bagażniku.
Silnik pochodzi z rodziny 4G6. Jest to dwulitrowa, szesnastozaworowa jednostka napędowa z dwoma wałkami rozrządu w aluminiowej głowicy. Jej konstrukcja została oparta na silniku stosowanym w poprzednich modelach. Nie dokonano niej jakiś szczególnych zmian: odchudzono korbowody, wał napędowy oraz tłoki. Natomiast całkowicie zmieniono komputer sterujący pracą silnika, obwecnie jest to produkt włoskiej firmy Magneti Marelli. Wymieniono także turbosprężarkę, która teraz znajduje się bliżej kabiny.
W porównaniu do silnika zamiany w skrzyni biegów to prawdziwa rewolucja. Zaprojektowana przez Angielską firmę Ricardo posiada tylko pięć przełożeń! Takie rozwiązanie zastosowano tylko w Peugeocie 206WRC.
"Przy stosowanej zwężce o średnicy 34 mm krzywa mocy i momentu obrotowego są tak korzystne, że pozwalają na zastosowanie pięciobiegowej przekładni. Po co używać sześć biegów, gdy można tylko pięć. Będziemy oczywiście analizowali działanie takiego systemu i w razie potrzeby wprowadzimy modyfikacje" - stwierdził Mario Fornaris. Niestety skrzynia ma jedną wadę - nie posiada możliwości półautomatycznej zmiany biegów. Jak inne rzeczy również ten system ma być opracowany w trakcie trwania sezonu. Zaskakujący jest również brak aktywnych dyferencjałów! Inżynierowie MMSP nie uważają tego za priorytet.
Zaskakujący jest fakt "wypuszczenia" tak "niedorobionego" samochodu na trasy rajdów. Choć przy głębszym zastanowieniu okazuje się iż prawdopodobnie MMSP obecny sezon i jego oesy traktuje jako poligon doświadczalny i zamierza walczyć dopiero od przyszłego roku.
Dane techniczne:
DŁUGOŚĆ: 4360 mm
SZEROKOŚĆ: 1770 mm
ROZSTAW OSI: 2600 mm
ROZSTAW KÓŁ: przednich i tylnych - 1550 mm
MASA WŁASNA: 1230 kg
SILNIK: 4G63, 4 cylindry, 16 zaworów, DOHC, turbodoładowany
POJEMNOŚĆ SILNIKA: 1996 cc
ŚREDNICA x SKOK: 85,5 x 86,9 mm
SYSTEM ZASILANIA: Magneti Marelli, wtrysk wielopunktowy
MOC MAKSYMALNA: 300 KM przy 5500 obr/min
MOMENT OBROTOWY: 539 Nm przy 3500 obr/min
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: 220km/godz
SPRZĘGŁO: węglowe, trzytarczowe
PRZENIESIENIE NAPĘDU: Ricardo/MMSP, 5 biegów, stałe 4 WD
pasywne dyferencjały: przedni, centralny i tylny
ZAWIESZENIE: przód i tył kolumny McPhersona sprężyny śrubowe, stabilizator poprzeczny
UKŁAD KIEROWNICZY: przekładnia zębatkowa z układem wspomagania
HAMULCE: Brembo, tarczowe, wentylowane średnica: 370 mm (asfalt), 300 mm (szuter), 328 mm (śnieg) zaciski ośmiotłoczkowe (asfalt), czterotłoczkowe (szuter, śnieg)
OBRĘCZE KÓŁ: ENKEI , 8x18 asfalt, 7x15 szuter, 5,5x16 śnieg
OPONY: Michelin
ZBIORNIK PALIWA: 90 litrów
FOTELE: Recaro
PASY BEZPIECZEŃSTWA: Sabelt
INTERKOM: Stilo
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin