SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów Strona Główna
->
Ford
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum
----------------
Shoutbox
Nowości&Ogłoszenia
Forum
Rekrutacja
Problemy
Sportowe Samochody
----------------
Audi
BMW
BUGATTI
Barabus
Toyota
Honda
Dodge
Ferrari
Cadillac
Chevrolet
Ford
Mitshubishi
Mercedes
Pontiack
Porsche
Peugeot
Lamborghini
Nissan
Aston Martin
Venturi
Różne
----------------
HydePark
Komputery&Gry&Internet
SPAM
INNE
----------------
Pomysły i Propozycje
Forum pytania
Skargi i Zażalenia
Motocykle
----------------
Honda
Yamaha
Suzuki
Aprilla
Harley
Ducati
KTM
CPI
BMW
Triumph
Cagiva
Kymco
Kawasaki
Wodne Produkcje
----------------
Skutery wodne
Motorówki
Narty Wodne
Statki
Łódki
Pojazdy Szynowe
----------------
Pociągi
Tramwaje
Pojazdy latające
----------------
Samoloty
Helikoptery
Odrzutowce
Samochody Osobowe
----------------
Audi
BMW
Toyota
Skoda
Hyundai
Honda
Ford
Infiniti
Jeep
Jaguar
Hummer
Lexus
Nissan
Renault
Mitshubishi
Seat
Fiat
Volkswagen
Peugeot
Części
----------------
Części Samochodowe
Części Motocyklowe
Części Samolotów
Części Łudek
Części Motorówek
Części Helkopterów
Części Odrzutowców
Części Pociągów
Części Tramwaji
Części Statków
Części Skuterów Wodnych
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
KUBA
Wysłany: Nie 16:25, 08 Lip 2007
Temat postu:
Ford GT40 to piękny podrasowany wóz bardzo szybki wykonany perfekcyjnie świetnie zaprojektowany poprostu idealny
Egzeqtor
Wysłany: Nie 16:10, 08 Lip 2007
Temat postu: Ford GT40
Ford GT40
Historia modelu GT sięga lat 60 kiedy to koncern zaczął się poważnie interesować wyścigami. W tamtych czasach na torze w Le Mans prym wiodło włoskie Ferrari. Nie dawało to spokoju Fordowi - tę sytuacje miał właśnie zmienić model GT40. Początkowo nic nie zapowiadało sukcesu nowego modelu ze stajni Forda, samochód przechodził choroby wieku dziecięcego. Dzięki zatargowi z Enzo Ferrari powstał bardzo interesujący samochód mający za zadanie konkurować z dziełami włoskich inżynierów.
W kwietniu 1964 roku zaprezentowany został pierwszy model Forda GT40. Napędzał go wówczas ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,2 litra. Niestety była to jednostka dość awaryjna, co owocowało brakiem sukcesów. Rok później powstał nowy silnik do samochodu o pojemności 4,7l i mocy 390KM. Sukces przyszedł praktycznie natychmiast: Ken Miles i Lloyd Ruby wygrali 24-godzinny wyścig w Daytonie, a miesiąc później Ken Miles i Bruce McLaren zajęli 2 miejsce 12-godzinnym wyścigu Sebring. Rok później powstała kolejna wersja oznaczona jako Mark II.
Ten samochód nie pozostawił już nikomu złudzeń na wygranie 24-godzinnego wyścigu w LeMans. Wyposażony w nowy, 7-litrowy silnik o mocy 475KM pozwolił Fordowi na wywalczenie 3 pierwszych miejsc w tym wyścigu. kolejny rok przynosi duże problemy. konkurencja nie próżnowała i ulepszała coraz bardziej samochody. Pomimo podniesieniu mocy o 60KM Ford miał olbrzymie trudności z wygraniem z Ferrari. Kolejne lata przynoszą zmiany w przepisach, ale także kolejne sukcesy dla Forda: zwycięstwa w Monzy, Spa, Reims. Obok samochodów wyczynowych, niejako "przy okazji" wyprodukowano 31 samochodów "cywilnych".
Po latach postanowiono przywrócić produkcje tego modelu. Napewno jest to trafiona decyzja, można tylko narzekać, ze ostanie wyprodukowana tylko ograniczona liczba tych samochodów. W najnowszej wersji napędzany on jest 5,4-litrowym silnikiem o mocy 500KM@6000RPM. Moc jest przekazywana na koła za pomocą 6 biegowej manualnej skrzyni biegów.
Nadwozie samochodu ma 4,64 m długości, 1,95 m szerokości i 1,13 m wysokości. Z przodu założone są 18 calowe felgi ze stopów lekkich, natomiast z tyłu to 19-calowe felgi również ze stopów lekkich. O dziwo drzwi w GT40 konwencjonalnie, a nie jak w innych razowych wyścigówkach - do góry.
Wnętrze nie przypomina purytańskiej rajdówki. Jest tu wszystko to co może się przydać w codziennym użytkowaniu tego samochodu: klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka itp. Ford GT40 jest z pewnością wart polecenia, niestety obawiam się że żadna z osób czytających ten artykuł nigdy nie będzie miała nawet okazji przejechać się tym samochodem, zwłaszcza piszący
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin