SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów Strona Główna
->
BMW
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum
----------------
Shoutbox
Nowości&Ogłoszenia
Forum
Rekrutacja
Problemy
Sportowe Samochody
----------------
Audi
BMW
BUGATTI
Barabus
Toyota
Honda
Dodge
Ferrari
Cadillac
Chevrolet
Ford
Mitshubishi
Mercedes
Pontiack
Porsche
Peugeot
Lamborghini
Nissan
Aston Martin
Venturi
Różne
----------------
HydePark
Komputery&Gry&Internet
SPAM
INNE
----------------
Pomysły i Propozycje
Forum pytania
Skargi i Zażalenia
Motocykle
----------------
Honda
Yamaha
Suzuki
Aprilla
Harley
Ducati
KTM
CPI
BMW
Triumph
Cagiva
Kymco
Kawasaki
Wodne Produkcje
----------------
Skutery wodne
Motorówki
Narty Wodne
Statki
Łódki
Pojazdy Szynowe
----------------
Pociągi
Tramwaje
Pojazdy latające
----------------
Samoloty
Helikoptery
Odrzutowce
Samochody Osobowe
----------------
Audi
BMW
Toyota
Skoda
Hyundai
Honda
Ford
Infiniti
Jeep
Jaguar
Hummer
Lexus
Nissan
Renault
Mitshubishi
Seat
Fiat
Volkswagen
Peugeot
Części
----------------
Części Samochodowe
Części Motocyklowe
Części Samolotów
Części Łudek
Części Motorówek
Części Helkopterów
Części Odrzutowców
Części Pociągów
Części Tramwaji
Części Statków
Części Skuterów Wodnych
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
KUBA
Wysłany: Pon 10:12, 09 Lip 2007
Temat postu: BMW Z8 -Nieziemski potwór
Jednym z najwspanialszych modeli firmy BMW jest Z8.
Jest to samochód nawiązujący swą stylistyką do lat pięćdziesiątych, w których produkowano legendarny model 507. Uruchamiana przyciskiem, potężna jednostka napędowa ma pojemność skokową az 5000 cm3. Rozwija ona całe 400 koni mechanicznych przy 6600 obr/min i 500 Nm momentu maksymalnego przy 3800 obr/min. Silnik ten to ośmiocylindrowiec w układzie V, wyposażony w zmienne fazy rozrządu.
Dla zapewnienia odpowiedniego środka ciężkości, a co za tym idzie dobrej kontroli nad autem, motor umieszczony został za przednią osią. Napęd na koła tylne przenoszony jest za pośrednictwem sześcioprzełożeniowej skrzyni sterowanej manualnie. Przyspieszenie do setki zapiera dech w piersiach i wciska w fotele; wynosi ono tylko 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna, ze względów bezpieczeństwa została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Powyżej tej wartości zostaje odcięty dopływ paliwa. Producent nie podaje zużycia paliwa, być może dlatego, że dla osób jeżdżących tego typu pojazdami nie jest ono zbyt istotne.
Nadwozie zaprojektowano ściśle według zasad budowy roadsterów. Charakteryzuje sie ono długą maską silnika i krótkim, zwartym tyłem.
Ciekawym elementem jest bardzo wysoko sięgający, wielki zderzak przedni. Umieszczono w nim okrągłe reflektory przeciwmgielne, atrapę chłodnicy, wąskie kierunkowskazy i wlot powietrza. Ksenonowe światła przednie chronione są wspólnym kloszem, w kształcie kropli wody. Duże, 18-calowe koła zaopatrzono w opony o szerokości 245 mm (z przodu) i 275 mm (z tyłu) oraz felgi z lekkich stopów. Przed drzwiami umieszczono dodatkowe wloty powietrza, będące tradycyjnym elementem sportowych samochodów firmy BMW. W tyle karoserii na uwagę zasługują wąziutkie, czerwone światła, kontrastujące z potężnym zderzakiem. Całości dopełniają dwie, chromowane końcówki układu wydechowego. Elementów pokrytych chromem jest w nadwoziu Z8 znacznie więcej, połyskują nim lusterka, klamki, obwódki wlotów powietrza i.in. Przedział pasażerski jest niewielki i mieści jedynie dwie osoby. Zapewnia im jednak najwyższy komfort podróżowania.
Wykończenia dokonano bardzo dokładnie, dominują tu następujące materiały: skóra, chrom i aluminium. Całość tworzy niepowtarzalny klimat. Siedzenia zapewniają idealny komfort i świetnie utrzymują jadących, nawet w ostrych zakrętach. Bardzo czytelny zestaw okrągłych wskaźników umieszczony został centralnie. Ciekawie zaprojektowane zostały kierownica i dysze powietrza. Całość ocenić można jako przytulną, wygodną i jedyną w swoim rodzaju. Zawieszenie przednie oparte jest na precyzyjnej, zębatej listwie kolumny kierowniczej. Podobnie jak w tylnym, wykorzystano tu większość elementów aluminiowych.
Konstrukcja ta zapewnia nieprawdopodobną stabilność i bezpieczeństwo podczas jazdy, nawet z wykorzystaniem maksymalnych parametrów. Układ hamulcowy sprawia, że Z8 zatrzymuje się niezwykle szybko. Wyhamowanie ze 100 km/h trwa jedynie 2,5 sekundy!
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin